TikTok, запущений у 2017 році, став революційною платформою у світі соціальних мереж завдяки коротким відео та популярності серед покоління Z. Він відображає ключові технологічні тенденції останніх років: перехід на мобільні пристрої, популярність коротких відеоформатів і новаторську рекламу. Платформу створила китайська компанія ByteDance, відома також своїми додатками Douyin, Toutiao та CapCut. У 2023 році ByteDance стала найбільш оцінюваним "єдинорогом" у світі ($200 млрд). Її доходи у другому кварталі 2023 року досягли $30 млрд, що на 40% більше порівняно з 2022 роком.

TikTok дозволяє створювати та ділитися короткими відео з фільтрами та трендовою музикою. Завдяки простоті використання та безкоштовному доступу, платформа охоплює понад 90% мобільних користувачів у світі. В Україні за допомогою цієї соціальної мережі можна охопити ~45% аудиторії та це є другим показником серед конкурентного оточення. Зростання аудиторії та нативність рекламних повідомлень робить цей носій привабливим для рекламодавців.

2024-12-06_social_networks.png

У квітні 2024 року США ухвалили закон, який вимагає продажу TikTok від ByteDance. У разі невиконання платформа може бути заборонена в країні через звинувачення у зловживанні даними та тісні зв’язки з китайською владою. ByteDance, яка у 2020 році втратила ринок Індії через заборону, стикається з подальшими обмеженнями. У 2023 році TikTok заборонили на державних пристроях у кількох країнах, включно з ЄС та Великою Британією. Втрата американського ринку, де у TikTok близько 150 мільйонів користувачів (станом на січень 2024 року), стане серйозним ударом для компанії. Це створить переваги для конкурентів, таких як YouTube та Instagram та можливо буде спонукати до швидкого розвитку платформи на інших ринках, зокрема на українському.

З повагою,
Команда Media Systems