Тож як онлайн-банкінг розвивався в Україні у 2021 році? Сьогодні — про це.

Факт №1. Відсоток користувачів мобільного банкінгу зростає

Причому невпинно і в усіх вікових групах. Цікаво, що у минулому році ПриватБанку вдалося залучити користувачів старшої вікової групи, у той час як Альфа-Банк, monobank, А-Банк та Ощадбанк нарощували популярність серед молоді.

2022-02-22_profile.png

Факт №2. Знання знижується, а лояльність росте

Media Systems у своєму дослідженні виявила цікаву закономірність: якими б не були тарифи, вітчизняна аудиторія швидше обере продукти “свого” банку, ніж зацікавиться пропозиціями конкурентів (навіть більш вигідними). Висновків з інформації нижче можемо зробити два:
1) Традиційно “відомим” банкам-мастодонтам уже з'явився резон інвестувати у рекламу (знання у споживачів падає)
2) Вочевидь, усім українським банкам вдалося зробити зручні у користуванні онлайн-продукти, яким користувач не хоче зраджувати.

2022-02-22_convertion.png

Факт №3. Люди користуються інтернет-банкінгом щодня

Або мало не щодня. На графіку нижче добре видно, що відсоток тих, хто користується онлайн-банкінгом щоденно та 4-6 днів на тиждень неухильно зростає. Зокрема, в Альфа-Банку ним користувалися 33% клієнтів щоденно порівняно з 29% у 2020 році, в ПУМБ — наразі 30% замість 22%.

2022-02-22_frequency.png

Питання про причини очевидного зростання онлайн-інтеракцій з деякими банками (зручність інтерфейсів? розширення портфелю онлайн-послуг?) залишається відкритим. Що ж до того, застосунки яких банків можуть видатись цікавими для вивчення — експерти Media Systems підготували окремий графік:

2022-02-22_application.png

Факт №4 Фізичних карток стає більше

Кількість людей, які користуються одразу кількома картками одного банку, помітно зростає. Тим, хто теж хоче підвищити лояльність аудиторії таким способом, варто звернути увагу на стратегію Ощадбанку (33% користувачів тепер мають три та більше карток порівняно з 23% у 2020 році).

Для тих же, хто воліє впроваджувати стратегію “Одна картка для усіх витрат”, може стати у нагоді досвід Приватбанку (кількість карток на користувача тут навпаки, суттєво знизилась)

Стосовно видів карток, Media Systems помітили наступне: картки для виплат лідують у всіх банках, проте помітно, що за рік значно зросла кількість людей з кредитками Ощадбанку, Приватбанку та Альфа-банку.

Щодо видів витрат: і офлайн, і онлайн стали частіше платити картками Ощадбанку та Приватбанку (нові тарифи?). Детальніше — на графіку:

2022-02-23_usage.png

Факт №5 Кредитів більше не бояться

Дослідження показало, що кількість людей, які беруть кредити МФО у “своєму” банку, значно зросла. Як саме — дивіться нижче. Лідерів графіку потрібно розглядати як конкурентів при просуванні власних кредитних продуктів.

2022-02-22_MFO.png

Інтернет-банкінг в Україні впевнено розвивається: люди дедалі активніше користуються сайтами і застосунками банків та сплачують онлайн. Поки що українці тримаються лише свого банку і не дуже обізнані з продуктами банків-конкурентів. А тому у прийдешньому році як ніколи гостро постає необхідність впровадити свіжі та ефективні рекламні та медіа-рішення у банківській сфері. Кому це вдасться якнайкраще? Побачимо за рік!