Мікрокредитування як основний чинник росту в сегменті "Кредити".
Декілька років Індекс Споживчих Настроїв демонструє позитивну динаміку та вже у 2018-му році наблизився до передкризового рівня. Ця динаміка також позитивно впливає на категорію фінанси та її рекламну активність. Споживачі перестають економити на товарах не першої необхідності, частіше їздять у відпустки та замислюються про великі покупки та покупки що відтермінували.
У 2018 році категорія «Фінансів і Банківських операцій» продемонструвала практично 50% зростання в порівнянні з 2017-м роком, що безумовно стало найкращим абсолютним показником останніх років.
Сегменти «Вклади» та «Кредити» досить активні, хоча спостерігаються різнопланові тенденції, а саме зростання сегменту «Кредити» з 10% wSOV у 2014-му році до 55% у 2019-му та зменшення сегменту «Вклади» з 41% до 11% за аналогічний період.
Розглянувши більш детально сегмент «Кредити», ми побачили, що основою її розвитку стали фінансові організації, що спеціалізуються на мікрокредитуванні, а також пропозиції споживчих кредитів від банків. Доля сегменту «Кредити» у 2019 році склала 55%, а з них 84% - це мікрокредитування та споживчі кредити. Основні гравці Moneyveo та Alexcredit з 42% та 23% долею відповідно.
У споживачів зростають доходи, але з ними починають підвищуватися витрати. Одні українці поступово переходять у середній клас і можуть дозволити собі велику покупку та споживчі кредити, а інші для закриття поточних витрат вдаються до мікрокредитування. Сподіваємось що середній клас буде розвиватися, а споживчі кредити та виплати будуть необхідні лише для реалізації бажань, а не для покриття потреб першої необхідності.
Для категорій товарів, які люди схильні брати в кредит або розстрочку (наприклад побутова техніка, телефони, комп'ютери, телевізори, відпустки та інші) саме зараз час збільшити медійну активність й активно стимулювати попит.