Фінанси. Рекламна активність та споживчі вподобання.
Загальна активність категорії на ТБ полишилась практично незмінною порівнюючи перші 16 тижнів 2019 року з роком 2020: 24,5 тис. рейтингів (18-54 50k+) минулого року проти 24,1 тис. цього року. Як і минулого року, основу категорії на телебаченні становлять кредити, доля яких у цьому році скоротилась з 82 до 73 відсотків. Навпроти, доля онлайн мікрокредитування в загальній долі кредитів цього року зросла з 36% до 44%. Очікувано, на тлі скорочення грошової маси і середнього кредитного чека та посилення карантинних заходів ця доля буде рости та задавати собі висхідний тренд на майбутнє. Медіа-активність основних гравців, вочевидь, має змінити свій характер і не в останню чергу через рішення НБУ щодо зменшення облікової ставки до 8%.
Слід також зауважити, що незважаючи на низьку ТБ-активність в підкатегорії «Вклади», в березні, за даними Фонду гарантування вкладів, сума внесків фізичних осіб збільшилась на 25 млрд. грн. (до 520 млрд.). У 5,4 раза зросла активність пов’язана з просуванням кредитних карток як засобу платежу. У світлі прогнозу Світового банку щодо найстрімкішого скорочення обсягів грошових переказів у новітній історії у розмірі 20%, провідні українські банки скасовують комісії за обслуговування та зменшують тарифи на безготівкові перекази на час карантину.
Основними гравцями на ТБ стали Moneyveo, CreditPlus, OTP Bank та CreditKasa. Вони згенерували понад 75% всіх контактів з аудиторією. Також звертаємо увагу, що серед вказаної четвірки троє гравців представляють сектор онлайн мікрокредитування.
Активність в Інтернеті в 2020 році не зазнала змін. Втім, підкатегорії зазнали певного перерозподілу – на тлі скорочення «кредитів» та «вкладів» стрімко зросли «кредитні картки» (на 213%).
Безсумнівними лідерами є Moneyveo та Приватбанк з 50% SOV на двох і на третій позиції MyCredit з 10% долею голосу.
В цілому, структура рекламних активностей фінансової галузі залишилась незмінною – ТБ та Інтернет не зазнали змін, а падіння активності на Радіо відігралось посиленням присутності в зовнішній рекламі. Кредити — основний продукт для підтримки якого використовується медіа.
Найкращі показники знання (понад 40%) демонструють Приватбанк, Ощадбанк, Альфа банк, Райффайзен банк Аваль, ПУМБ та УкрСиббанк.
Найвищий показник конвертації знання у використання кредитних послуг демонструє Приватбанк – цілих 17%. Щоб зрозуміти наскільки визначним є цей показник, слід зазначити що друге місце за показником конвертації посідає Monobank з 8%.
Ситуація з депозитами демонструє ту саму групу лідерів, в тому самому порядку. Щоправда, відрив Приватбанку від другої позиції трохи менший. На тлі його беззаперечного лідерства, слід відзначити безсумнівний успіх відносно «молодого» проекту Monobank.
Сподіваємось, вітчизняний банківський сектор в своїй переважній більшості витримає напругу кризи що наближається і виконає свою роль системного стабілізатора економіки. Немає сумнівів що деякі гравці навіть зміцнять свої позиції, не в останню чергу завдяки рекламній активності, трансформованій у відповідності до нових викликів.