Розглянемо два періоди, а саме сім днів до початку відключень світла з 08.05 по 14.05(П_1), та сім днів з дати відключень - 15.05 по 21.05(П_2).  

Для чистоти експерименту візьмемо комерційну аудиторію столиці віком від 18 до 54 років. 

Середній телевізійний рейтинг у періоді П_1 був 10,85% та 9,41% в П_2. На перший погляд, падіння на 13% і є тим значенням на який вплинули віялові відключення світла. Звертаю Вашу увагу що загальне охоплення ТБ також зазнало падіння на 8%, але відсоток тих хто контактував з телеекраном 3 рази та більше залишився практично без змін. Ура, ті хто "любить" ТБ - "любить" його за будь-яких умов! 

2024-05-30_GRP_T_R1_R3.png

У 2023-му році, в ці ж періоди, телевізійна аудиторія поводила себе практично так само, як і у 2024-му про що свідчить падіння рейтингу на тих самих 13% та охоплення на 4%. У травні 2023-го не відбувались відключення електроенергії, а отже можемо припустити що значний вклад у його зміну забезпечили інші параметри. Погода?

Середня температура цього року в періоді П_2 склала 18,6°C та показала ріст більш ніж на 50% до П_1. Минулого року в П_2 було 19,7°C тепла що відповідає росту 31% до П_1. Звісно при комфортній погоді люди проводять більше часу поза домом та відповідно менше часу контактують з ТБ, а отже цього року ще більше аудиторії мало б бути поза домом та ще більше "обвалити" рейтинг, а ні - цього не відбулось. В чому причина? Рейтингова подія на ТБ?  

Пісенний конкурс Євробачення проходив у період П_1 як у 2024-му році так і в 2023-му. Можливо учасники Євробачення загалом та представники від України зокрема здійснили настільки значний вплив на ТБ рейтинг досліджуваного періоду, що це нівелювало відключення світла, а може українці вже настільки сильні й адаптовані? У силі впевнені, а от з впливом Євробачення й інших медійних подій на рекламний ринок допоможуть розібратись тут.

З повагою,
Команда Media Systems