Загальна активність категорії на ТБ полишилась практично незмінною порівнюючи перші 16 тижнів 2019 року з роком 2020: 24,5 тис. рейтингів (18-54 50k+) минулого року проти 24,1 тис. цього року. Як і минулого року, основу категорії на телебаченні становлять кредити, доля яких у цьому році скоротилась з 82 до 73 відсотків. Навпроти, доля онлайн мікрокредитування в загальній долі кредитів цього року зросла з 36% до 44%. Очікувано, на тлі скорочення грошової маси і середнього кредитного чека та посилення карантинних заходів ця доля буде рости та задавати собі висхідний тренд на майбутнє. Медіа-активність основних гравців, вочевидь, має змінити свій характер і не в останню чергу через рішення НБУ щодо зменшення облікової ставки до 8%.

finances_2020_04_1.png

Слід також зауважити, що незважаючи на низьку ТБ-активність в підкатегорії «Вклади», в березні, за даними Фонду гарантування вкладів, сума внесків фізичних осіб збільшилась на 25 млрд. грн. (до 520 млрд.). У 5,4 раза зросла активність пов’язана з просуванням кредитних карток як засобу платежу. У світлі прогнозу Світового банку щодо найстрімкішого скорочення обсягів грошових переказів у новітній історії у розмірі 20%, провідні українські банки скасовують комісії за обслуговування та зменшують тарифи на безготівкові перекази на час карантину.

finances_2020_04_2.png

Основними гравцями на ТБ стали Moneyveo, CreditPlus, OTP Bank та CreditKasa. Вони згенерували понад 75% всіх контактів з аудиторією. Також звертаємо увагу, що серед вказаної четвірки троє гравців представляють сектор онлайн мікрокредитування.

finances_2020_04_3.png

Активність в Інтернеті в 2020 році не зазнала змін. Втім, підкатегорії зазнали певного перерозподілу – на тлі скорочення «кредитів» та «вкладів» стрімко зросли «кредитні картки» (на 213%).

finances_2020_04_4.png

Безсумнівними лідерами є Moneyveo та Приватбанк з 50% SOV на двох і на третій позиції MyCredit з 10% долею голосу.

В цілому, структура рекламних активностей фінансової галузі залишилась незмінною – ТБ та Інтернет не зазнали змін, а падіння активності на Радіо відігралось посиленням присутності в зовнішній рекламі. Кредити — основний продукт для підтримки якого використовується медіа.

Найкращі показники знання (понад 40%) демонструють Приватбанк, Ощадбанк, Альфа банк, Райффайзен банк Аваль, ПУМБ та УкрСиббанк.
Найвищий показник конвертації знання у використання кредитних послуг демонструє Приватбанк – цілих 17%. Щоб зрозуміти наскільки визначним є цей показник, слід зазначити що друге місце за показником конвертації посідає Monobank з 8%.

finances_2020_04_5.png

Ситуація з депозитами демонструє ту саму групу лідерів, в тому самому порядку. Щоправда, відрив Приватбанку від другої позиції трохи менший. На тлі його беззаперечного лідерства, слід відзначити безсумнівний успіх відносно «молодого» проекту Monobank.

finances_2020_04_6.png

Сподіваємось, вітчизняний банківський сектор в своїй переважній більшості витримає напругу кризи що наближається і виконає свою роль системного стабілізатора економіки. Немає сумнівів що деякі гравці навіть зміцнять свої позиції, не в останню чергу завдяки рекламній активності, трансформованій у відповідності до нових викликів.