Вимушена ізоляція — непросте випробування для багатьох. У цій ситуації догляд за собою може стати досить непростим, враховуючи відсутність можливості відвідувати салони краси та перукарні. А з іншої сторони з’явилося більше часу для вивчення косметичних засобів, та замовлення їх онлайн. Google trends показує постійний приріст інтересу до теми косметика за останній місяць у діджитал тенетах, а мережа EVA відзвітувала про приріст онлайн продаж у березні на 680% проти минулого року. Звісно реалії сьогодення можуть мати серйозний вплив і на інвестиції у рекламу у даних сегментах.

self_care_1.png

Сфера побутового обслуговування показала падіння на 11% за перший квартал 2020 у порівнянні із аналогічним періодом минулого року, інвестиції в сегменті декоративна косметика зменшились на 35%, у той час засоби догляду за шкірою та волоссям приросли на 17%. Для оцінки інвестицій були враховані всі основні медіа носії — ТБ, нонТБ, та Діджитал.

self_care_2.png

У найбільшому секторі – «Засоби догляду за шкірою/волоссям» ключовий медіа носій — це телебачення із долею голосу 92%. «Декоративна косметика» схожа у цьому плані до попереднього сегмента, 83% усіх інвестицій це ТБ. В той самий час у «Побутовому обслуговуванні» переважає зовнішня реклама із долею 97%.

self_care_3.png

Компанія L'Oreal практично формує два сектори - «Засоби догляду за шкірою/волоссям» та «Декоративну косметику» із долями голосу 53 та 86% відповідно. У цілому у даних секторах переважають великі міжнародні корпорації, де 5 найбільших компаній формують близько 90% усіх інвестицій. У сегменті «Побутове обслуговування» діаметрально інша ситуація – велика кількість гравців із відносно невисоким рівнем інвестицій у кожного, TOP5 гравців – всього 30% усіх інвестицій.

self_care_4.png

Введення карантину у зв’язку з пандемією COVID 19 у середині березня вплинуло на кількість активних компаній у медіа. Рівень падіння кількості активних гравців у березні коливається від 26 до 38% у залежності від сектора, та має подальший потенціал у разі пролонгації карантинних заходів.

Перехід продажів в он-лайн, можливість відвідування великих торговельних мереж, присутність міжнародних компаній – згладять негативний ефект вимушеної ізоляції на категорії «Декоративна косметика» та «Засоби догляду за шкірою/волоссям». Подальша доля даних сегментів буде більш залежною від фінансової ситуації в країні та достатку людей який з часом, але обов’язково покращиться.